Bioresonans

Allergi

Allergi uppstår när kroppen har för mycket belastning. Tex svårt att smälta vissa livsmedel så som vetemjöl, mjölk, soya eller ägg.
Miljöföroreningar, tungmetaller, stress, svamp, bakterier, strålning är andra belastningar som vi kommer titta närmare på.

Bicom Bioresonansterapi hittar allergier genom att exponera patienten för frekvensmönstret från ett tänkbart allergen (t ex vete). Du ser själv om det blir en reaktion eller ej. Vid behandlingen används patientens reaktion (=bioresonans) som påverkar hur behandlingen sker. Biocom har olika behandlingsprogram som kan förstärka, försvaga, invertera och filtrera och därmed släcka ut allergireaktioner. Symtom som t ex magproblem, eksem, snuva och trötthet kan ofta vara en följd av allergier.
Resultaten är bestående. I vissa fall kan man behöva stödja med någon/några uppföljande behandlingar.

Hur går det till?

Vid första besöket testar vi vad du reagerar på för ämnen. Du kan även ta med dig ett eget ämne som du vill testa.
Du får svara på en mängd frågor om din sjukdomshistoria och vi kan påbörja en första behandling. Det besöket tar ca 1,5 timme.
Följande behandlingar görs med 1 till 4 veckors mellanrum och tar ca 45-60 min.
Behandlingen är helt smärtfri och utan biverkningar.
Du ligger eller sitter bekvämt under tiden du behandlas.
Du kan behöva göra behandlingen mellan ca 7-15 ggr beroende på ålder och hur länge du haft besvären.
Observera att det går alldeles utmärkt att göra en behandling på pollenallergi även när det inte är pollensäsong.
Tyvärr ingen behandling på barn under 8 år.

Några fördelar med BICOM

Några av fördelarna med BICOM terapi är:
. BICOM använder enbart patientens egen biofysiska information och detta kan därför leda till ett tillfrisknande utan biverkningar.
. Vår allergenbank innehåller massor av ämnen.
. Möjlighet att själv ta med lite av ett ämne du misstänker kan vara orsaken till dina besvär.